Autor |
|
|
Zoals Nike weg liep met de atletische schoen markt in de jaren '80 |
|
|
|
Zoals Nike weg liep met de atletische schoen markt in de jaren '80, deze kritiek Nike Air Max 90 Femme Noir waren alleen maar vervelend steentjes gekneld in zijn schoenen. Maar toen het bedrijf maakte een fatale fout, een van de grote overmoed. Hij vergat de vrouwen. Wanneer de a?robe rage hit in het midden van de jaren '80, Nike negeerde het. maar jonge Boston-based Reebok high-stapte recht in, het cre?ren van een Nike Air Max 2015 Donne beetje dun, maar aantrekkelijke schoen die vrouwen gekocht zoals kaartjes voor een Meryl Streep film. Reebok's omzet overtrof Nike's in 1987. dat raakte een zenuw, zoals het met voeten getreden, zelfs bespot, Knight's gesteente overtuiging dat, boven alles, authenticiteit en de functie verkopen schoenen. tot op de dag, Knight veracht Reebok en haar voorzitter Paul Fireman, vanwege de nadruk op de mode. "We zijn niet in de mode-industrie, zoals de Wall Street Journal schreef de andere dag ", aldus Knight, duidelijk nog Nike Air Max 2016 Mujer ge?rriteerd." We zijn in de sport-bedrijfsleven, en er is een groot verschil. "
.. Reebok blindside pakken gaf Knight pauze Tot dan, Nike was trots op het zijn iets van een tegencultuur corporatie Irreverence en het nemen van risico's werden geprezen, de atletische vestiging en corporate wijsheid werden versmaad In overeenstemming met Nike collegiaal, broederlijke sfeer, uitgestrekte van het bedrijf. complex werd officieel wel de Campus. Werknemers gemeld om te werken in sneakers en shorts, feestte hard en genomen besluiten op de Adidas ZX Flux Womens vlucht. "We hadden geen masterplan," Knight erkent. "het was helemaal zetel-van-de-broek." Als als het feit dat hij was niet een typisch CEO onderstrepen, Knight toonde eens omhoog bij een bedrijf evenement in slepen.
Maar toen Nike werd verdreven uit de top, realiseerde hij zich dat zijn fly-by-Knight Nike Air Max 90 Femme Rose aanpak niet meer zou werken. Knight gestroomlijnd het bedrijf (het ontslaan van 600 van het bedrijf 2000 werknemers) en gereorganiseerd Nike langs meer conventionele, zakelijke lijnen. Waar Knight was ooit beroemd voor het bestuur door instinct, vandaag Nike bestudeert stapels statistieken en roept een focusgroep voor het ontwerpen van een nieuwe schoenveter. de marketing budget groeide, en zo ook de nadruk op design, Nike's eufemisme voor mode.
|
Beitrag vom 17.05.2016 - 08:01 |
|